O, OM

     
O,om, ce mari răspunderi ai
de tot ce faci pe lume,
de tot ce spui în scris sau grai,
de pilda ce la alţii dai,
căci ea,mereu,spre iad sau rai
pe mulţi o să îndrume.

Ce grijă trebuie să pui
în viaţa ta toată,
căci gândul care-l scrii sau spui
s-a dus…în veci nu-l mai aduni,
şi vei culege roada lui
ori mort ,ori viu ,odată.

Ai spus o vorbă,vorba ta,
mergând din gură-n gură,
va-nveseli sau va-ntrista,
va curăţi sau va întina,
rodind sămânţa pusă-n ea
de dragoste sau ură.

Scrii un cuvânt…cuvântul scris
e-un leac sau o otravă,
tu vei muri,dar tot ce-ai scris
rămâne-n urmă drum deschis
spre moarte sau spre paradis,
spre ocară sau slavă.

Ai spus un cântec,versul său,
rămâne după tine
îndemn spre bine sau spre rău,
spre curăţie sau desfrâu,
lăsând în inimi rodul său
de har sau de ruşine.

Arăţi o cale,calea ta
în urma ta nu piere,
e cale bună sau e rea,
va prăbuşi sau va-nălţa,
vor merge suflete pe ea
spre cer sau spre durere.

Trăieşti o viaţă…viaţa ta
e una,numai una,
oricum ar fi tu nu uita
cum ţi-o trăieşti vei câştiga
ori fericire pe vecie
ori chin pe totdeauna.
O,om!ce mari răspunderi ai,
tu vei pleca din lume,
dar ce ai spus prin scris sau grai
sau laşi prin pilda care-o dai
pe mulţi,spre iad sau rai
mereu o să-i îndrume.

Deci nu uita!..Fi credincios
cu grijă şi cu teamă
să laşi în urmă luminos,
un semn,un gând,un drum frumos,
căci pentru toate neîndoios,
odată vei da seamă.

Sf.Ioan Iacob Hozevitul

1 comentariu (+add yours?)

  1. Georgy
    Ian 26, 2012 @ 14:28:13

    26 ianuarie 2012. O zi de iarna autentica in Bucuresti. Ca in fiecare dimineata, m-am trezit sa ma duc la servici. Uitanadu-ma de geam am vazut cum din cer cadeu fulgi mari si desi de zapada. Totul era splendid. Pomii erau ninsi, si capatasera o mantie alba stralucitoare. Era un peisaj de poveste, care mi- adus aminte de peisajele din copilaria petrecuta la bunici. Am plecat la servici. Dar pe drum am fost sunata de un coleg, care mi-a spus ca nu este curent si drumurile sunt blocate in zona firmei, iar colegii ajunsi la firma, vor pleca si ei acasa. Am coborat din metrou si m-am intros spre casa. Ma plimbam prin zapada, bucurandu-ma de fiecare pas pe care il faceam, de aerul rece si curat pe care il inspiram. Ii multumeam lui Dumnezeu in gand ca a adus si la noi zapada. Incercam sa simt comuniunea dintre anotimpul de afara si mine. Pasi mi-au fost indreptati spre biserica din zona, Sf. Paraschiva, unde doream sa ma rog, sa aprind o lumanare si sa multumesc Domnului pentru frumuseata de afara. Ajunsa la biserica, am vazut ca totul era pregatit pentru o cununie religioansa. M-am rugat, apoi, am stat in liniste astepatand cu bucurie sa iau parte(fara sa fi stiu dinainte) la savarsirea Sf Taine a Cununiei. Mirii, trecuti de 55 de ani, emotionati si nerabdatori, se mirau parca, ca mai asista cineva la casatoria lor. Le-am cerut perminiunea sa particip si au fost de acord. Nasii, foarte simpatici si voiosi,avand 80, respectiv 75 de ani si ei au fost mirati un pic de gestul meu, dar incatati.
    Dupa spovedania mirilor si nasilor, a inceput slujba, tinuta de trei preoti. Foarte frumoasa slujba. La un moment dat unul din preoti m-a chemat sa il ajut sa tin lumanarea nasului, apoi a nasei, spunandu-mi ca nu degeaba Dumnezeu a vrut sa fiu prezenta, si ca era nevoie de ajutorul meu. La sfarsit, unul din preoti mi-a dat o icoana cu Sf. Ecaterina. Pe spatele acestei icoane se afla o poezie foarte frumoasa, care se numeste O, OM!
    Si care stiam ca am citi-o si aici, pe blog. Multumesc ca prin tot ce postezi, reusesti sa aduci in sufletele nostre, ale celor care cauta, un strop de bucurie, caldura si lumina, ajutandu-ne sa ne cunostem mai bine, sa intelegem Ce Suntem si Cine Suntem.
    Nu stiu de ce Dumnezeu a ales ca eu sa particip la aceasta Sf.Taina, dar iI multumesc din suflet. Suflet care acum se simte mult mai linistit si bucuros.
    Namaste!

    Răspunde

Lasă un răspuns

